یاحق
یاحق
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یاحق و آدرس sherlock.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





برای آن که بتوانیم یک اسکی خوب در ارتفاقاعات داشته باشیم، دانستن برخی نکات را می توان مورد توجه داشت.
به گزارش خبرنگار مشرق، این روزها، بیشتر مردم به سمت ورزش های زمستانی می روند. بارش های اخیر نیز باعث شده تا این موضوع بیش از پیش مورد توجه باشد.
اکنون، ارتفاعات کشور سفیدپوش شده و فرصت مناسبی برای روی آوردن به ورزش هایی مانند اسکی است. در این بین، آگاهی از برخی نکات ساده، می تواند باعث شود تا تفریح این روزها از دست نرود. فقط باید دانست که رعایت این نکات ایمنی، ارتباطی به تجربه یا سن و سال ورزشکار ندارد و رعایت آن برای همه، ضروری است.

 تناسب اندام: انجمن جهانی به افراد پیشنهاد می کند پیش از رفتن به اسکی، در کلاس های یوگا نام نویسی کنند. یوگا روی تمام نقاط بدن کار می کند. عضلات را تقویت می کند و رعایت تعادل را افزایش می دهد. شما که دلتان نمی خواهد پس از اولین روزی که اسکی کردید، تمام بدنتان سفت شود و نتوانید آن را تکان دهید. در صورتی که چنین امکانی را ندارید، حتما به نرمش های سبک روی آورید تا بدنتان دچار مشکل نشود.
اتومبیل: مطمئن شوید وسیله نقلیه مورد نظر به لاستیک های مخصوص حرکت در برف مجهز باشد. به هیچ وجه از زنجیر چرخ استفاده نکنید. هیچ چیز وحشتناک تر از زنجیر چرخ وجود ندارد. اطمینان از وسیله ایاب و ذهاب می تواند از وقوع بسیاری از سوانح و اتفاقات که لذت یک روز تعطیل را از بین می برد، جلوگیری کند.
عادت کردن به آب و هوا: روز اول بیش از اندازه اسکی نکنید. بدن شما خشک است و احتمال بروز جراحت در شما افزایش پیدا خواهد کرد. به جای آن می توانید قدم بزنید یا قدری بدوید. این کار کمک می کند تا خودتان را با شرایط جوی و آب و هوای سرد وفق دهید. این اصل در مناطقی که ازتفاع بالایی دارد، بیش از پیش دارای اهمیت است چرا که می تواند به سلامتی شما آسیب بزند.
 انتخاب چوب اسکی: به یکی از مغازه های ورزشی نزدیک پیست اسکی مراجعه کنید و برای خود وسایل مورد نیازتان را رزور کنید. آنها اغلب بهترین وسایل را در اختیار شما قرار می دهند و هزینه ی بالایی نیز از شما دریافت نخواهند کرد. البته، می توان به مغازه های شهری نیز اطمینان کرد چرا که گاهی، مطالبی که عنوان شد، چندان صحیحی نیست!

جوراب: جوراب های اسکی خیلی بهتر از جوراب های نخی معمولی هستند. آنها اجازه می دهند خون راحت تر در پا جریان پیدا کند. این نوع جوراب ها گرم تر هستند و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند. پیش از اینکه آنها را بپوشید، پای خود را به اسپری ضد تعرق آغشته کنید. این کار پای شما را خشک تر و گرم تر نگه خواهد داشت.
کلاه محافظ: برای کسانی که اسکی آلپاین انجام می دهند، استفاده از این نوع کلاه ها کاملا ضروری است. کمتر اتفاق می افتد که کسی را ببینید که از چنین کلاهی استفاده نمی کند. این موضوع که شاید چندان حایز اهمیت نیست، در عمل بسیار ظریف و مهم است.
بررسی پیست: برخی پیست های اسکی در ابتدای روز توری برگزار می کنند و کل منطقه را به ورزشکاران نشان می دهند. می توانید با یکی از تورها به مشاهده فضای اطراف بپردازید. این کار به شما اجازه می دهد مناطقی را انتخاب کنید که از آن بیشترین لذت را ببرید. در این تورها می توانید با افراد زیادی نیز آشنا شوید. شناخت پیست در شناسایی مسیر و جلوگیری از گم کردن راه، کمک شایانی می کند.
رعایت مسائل ایمنی: تا آخرین زمان در پیست باقی نمانید. شرایط با گذشت زمان تغییر پیدا می کند. بعد از ظهر هوا به تدریج تاریک می شود. درجه حرارات پایین می آید و همه افراد خسته می شوند. آمار و ارقام حاکی از این مطلب هستند که درصد عظیمی از حوادث غیر مترقبه در یک چنین زمان هایی به وقوع پیوسته اند. این نکته بسیار مهم است که پیست را به موقع ترک کنید تا دچار حوادث شبانگاهی و گم کردن مسیر نشوید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:1 ] [ sherlock ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 96
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 16974
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



  • صبح
  • بک لینک