یاحق
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یاحق و آدرس sherlock.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





به سراغ من اگر می آیید با پتک و تبر و مته برقی بیایید !

مسابقه گذاشتن بر سر شکستن چینی نازک تنهایی من !

.

.

.

بعد از خوندنِ این متوجه میشید که که مغزتون اجازه خوندنِ “که” دوم رو به شما نداد !

.

.

.

یه سوال

چرا وقتی یه نفر رو “هلو” خطاب میکنی ، لپاش گل میندازه و حال میکنه

اما بهش میگی “گلابی” بهش بر میخوره !؟

بابا میوه میوه است دیگه !

امیدوارم به توئه گلابی بر نخوره !

.

.

.

جوایزِ بانکِ صادرات اعلام شد !

۳ هزار میلیارد تومان برایِ یک نفر

یک بیلاخ برای هفتاد میلیون نفر !

.

.

.

مردها وقتی‌ یه زن بهشون میگه سردمه به سه دسته تقسیم میشن:

اونایی که بغل می‌کنن

اونایی که کتشونو میدن

احمق‌هایی‌ که میگن: منم !

.

.

.

دیگه تنها جایی‌ که میبینی‌ یکی‌ ۱۰، ۱۵ تا هندونه یجا میخره

کتاب ریاضیه  !

.

.

.

(میازار موری که دانه کش است…)

این شعر نشون میده ما از قدیم یک جورایی کرم داشتیم !

.

.

.

اول تو آف شو … نه اول تو آف شو

(عاشقانه های اینترنت) !

.

.

.

روش های رفتن به خارج !

۱_ با ماشین

۲_ با اتوبوس

۴_ با هواپیما

۵_ با قاچاق

۶- با فتوشاپ !

.

.

.

اعتبار دوستى شما رو به اتمام است با وارد نمودن رمزطلایى

I LOVE YOU

علاوه برشارژ خود از علاقه (صددرصد) ما برخوردار شوید !

.

.

.

از دکتره میپرسن: چیکار کنیم وبا نگیریم؟

میگه: ازدواج نکنید!

میگن: چه ربطی به ازدواج داره؟

میگه: خب کاری نکنید که به گ*ه خوردن بیفتید !

.

.

.

دیکتاتور کیست !؟

بچه ای است  ۲ ساله

که ۲۰ نفر مجبورند به خاطر اون کارتون نگاه کنند!

 

.

.

.

لطفا مسیج را با ریتم آهنگی بخون تا بقیه دست بزنن:

 واویلا لیلی / مسیج اومد خیلی !

.

.

.

دستت که بلرزد اشتباه مینویسی

پایت که بلرزد اشتباه میروی

دلت که بلرزد می*رینی !

.

.

.

فقط یه ایرانی میتونه

هر چیزی که میوفته رو زمین با یک فوت ضد عفونی‌ کنه !

.

.

.

به سلامتی سندباد

که کل دنیا رو با شلوار کردی دور زد !


.

.

.

همین الان یه اس ام اس خالی با ایرانسل بفرست به ۸۱۱۱۲

می ترکی از خنده !

خودم هم امتحان کردم ، منفجر شدم

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:40 ] [ sherlock ]


 ما نسل بوسه های خیابانی هستیم،

نسل خوابیدن با اس ام اس ،

نسل دردودل باغریبه های مجازی،

نسل غیرت روی خواهر،روشن فکری روی دخترهمسایه،

نسل لایک وپوک ازروی قرض،

نسل خونه خالی ودعوت شام،

نسل پول ماهانه وی پی ان ،

نسل صف ودعوا،

نسل تف وسط پیاده رو،

نسل هل توی مترو،

نسل مانتوهای تنگ،

نسل شینیون زیرروسری،

نسل تی شرت((play boy))هنگام سجده،

نسل کارگران پیر مورنگ کرده برای جوانی وپیشنهادکار،

نسل شارژهای اینترنتی،

نسل cOpY,paSt

نسل عکسهای لختی درساحل دوبی،

نسل جمله های کوروش ودکتر،

نسل فتوشاپ،

نسل دفاع از فاحشه ها ،

نسل ترس از رقص نورماشین پلیس،

نسل سوخته،

نسل من،

نسل تو ،

یادمان باشد هنگامی که دوباره به جهنم رفتیم، بین عذابها،مدام بگوییم، یادش بخیر.. دنیای ماهم همین طوری بود...!!
 

 

 

نسل جوانی که از پدران و مادران خود پیر ترند ، سراسر دردند و باز هم چیزی برای گفتن ندارند
 

 

مهندس و شيميدان سوئدي در 1833 در شهر استكهلم در خانواده اي تهيدست زاده شد براي ادامه تحصيل به آمريكا رفت و پس از چهار سال از آمريكا بازگشت و به شهر پترزبورگ رفت و در آنجا به تحصيل و كار آموزي در رشته مهندسي پرداخت. در سال 1859 به سوئد بازگشت و در آنجا يك كارگاه جهت پژوهش در فرآورده هاي شيميايي بر پا كرد.

نوبل متوجه اهميت خاصيت انفجاري تري گليسرين و كاربرد هاي ويژه آن شد و آن را به صورت يك فرآورده بازرگاني براي مصارف عام المنفعه ارائه داد. در سال 1864 بر اثر انفجار يك كارگاه يكي از برادرانش كشته شد. با وجود مخالفت دولت كارگاه ديگري تاسيس كرد. در سال 1870 موثرترين نوع ديناميت را اختراع كرد.

او ديناميت را به منظور مصارف عام المنفعه (راه سازي ، ايجاد تونل ، استخراج معادن و غيره) ابداع كرده بود ولي متوجه شد  كه برخي  از متخصصين نا آگاه جهت ارضاي اميال غير انساني سردمداران جامعه خويش كاربرد آن را به بيراهه كشانيده و از آن براي مقاصد تخريبي و كشت و كشتار افراد جامعه استفاده مي كنند. از اين رو دچار عذاب وجدان شد و از اينكه اختراع وي وسيله براي كشتار و خانمان براندازي شده است، احساس شرمساري كرد از اينرو به فكر افتاد كه براي پرداختن كفاره ارتكاب چنين گناهي تمام ثروتش را به كساني كه در راه بشريت بيشترين پژوهش ها و خدمتها را ارائه دهند به صورت جوايزي كه به جوايز نوبل شهرت يافته است و به پنج زمينه زير تقسيم مي شود واگذار كند:

1-نوآوري در زمينه فيزيك

2-كشف و نوآموري در زمينه پزشكي و علوم و علوم وابسته به آن

3-نوآوري در زمينه ادبيات و علوم انساني

4- تامين وحدت فكري بين جوامع و صلح جهاني

اين امر وي به عهده موسسه سوئدي و يك كميته نروژي كه توسط مجلس نروژ تعيين مي شوند واگذار شد.

يادآوري مي شود كه اين وصيت نامه جنبه رسمي نداشت. از اين رو مورد اعتراض برخي از وابستگان وي قرار گرفت. چون ثروت نوبل در هشت كشور پراكنده بود تحقق و اجراي اين امر تا حدي با دشواري رو به رو بود. سرانجام براي اجراي آن موسسه به نام بنياد نوبل به صورت هيئت مديره اي جهت اداره اموال و سرمايه نوبل در سال 1905 تاسيس شد و اساسنامه اي تصويب شد كه بر اساس آن اعطاي جوايز نوبل بر عهده چهار هيئت به شرح زير واگذار شد:

1-فرهنگستان سلطنتي علوم براي رشته شيمي و فيزيك

2-موسسه پزشكي سلطنتي كارولين براي رشته پزشكي و فيزيولوژي

3-فرهنگستان سلطنتي سوئد براي رشته ادبيات

4-كميته نروژي نوبل وابسته به مجلس نروژ براي صلح

به علاوه براي هريك از جوايز پنجگانه يك كميته متشكل از سه تا پنج عضو به وجود آمد كه در باره تعيين برندگان جوايز و هر نوع تصميم گيري در اين زمينه مي توانند از انديشمندان داراي صلاحيت براي مشورت دعوت نمايند.

جوايز نوبل كه در اول دسامبر هر سال مصادف با سالگرد تولد نوبل به برندگان اعطا مي شود عبارتند از يك مدال طلا يك ديپلم سپاس و جايزه نقدي در حدود 80 هزار دلار در صورتي كه اين جوايز به بيش از يك نفر تعلق گيرد به تساوي بين آنها تقسيم مي شود چنانچه برنده از دريافت جايزه خودداري كند آن جايزه به نفع موسسه نوبل ضبط خواهد شد.
به افتخار نوبل عنصر جدول تناوبي را نوبليم
نام نهادند.

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:26 ] [ sherlock ]

برای آن که بتوانیم یک اسکی خوب در ارتفاقاعات داشته باشیم، دانستن برخی نکات را می توان مورد توجه داشت.
به گزارش خبرنگار مشرق، این روزها، بیشتر مردم به سمت ورزش های زمستانی می روند. بارش های اخیر نیز باعث شده تا این موضوع بیش از پیش مورد توجه باشد.
اکنون، ارتفاعات کشور سفیدپوش شده و فرصت مناسبی برای روی آوردن به ورزش هایی مانند اسکی است. در این بین، آگاهی از برخی نکات ساده، می تواند باعث شود تا تفریح این روزها از دست نرود. فقط باید دانست که رعایت این نکات ایمنی، ارتباطی به تجربه یا سن و سال ورزشکار ندارد و رعایت آن برای همه، ضروری است.

 تناسب اندام: انجمن جهانی به افراد پیشنهاد می کند پیش از رفتن به اسکی، در کلاس های یوگا نام نویسی کنند. یوگا روی تمام نقاط بدن کار می کند. عضلات را تقویت می کند و رعایت تعادل را افزایش می دهد. شما که دلتان نمی خواهد پس از اولین روزی که اسکی کردید، تمام بدنتان سفت شود و نتوانید آن را تکان دهید. در صورتی که چنین امکانی را ندارید، حتما به نرمش های سبک روی آورید تا بدنتان دچار مشکل نشود.
اتومبیل: مطمئن شوید وسیله نقلیه مورد نظر به لاستیک های مخصوص حرکت در برف مجهز باشد. به هیچ وجه از زنجیر چرخ استفاده نکنید. هیچ چیز وحشتناک تر از زنجیر چرخ وجود ندارد. اطمینان از وسیله ایاب و ذهاب می تواند از وقوع بسیاری از سوانح و اتفاقات که لذت یک روز تعطیل را از بین می برد، جلوگیری کند.
عادت کردن به آب و هوا: روز اول بیش از اندازه اسکی نکنید. بدن شما خشک است و احتمال بروز جراحت در شما افزایش پیدا خواهد کرد. به جای آن می توانید قدم بزنید یا قدری بدوید. این کار کمک می کند تا خودتان را با شرایط جوی و آب و هوای سرد وفق دهید. این اصل در مناطقی که ازتفاع بالایی دارد، بیش از پیش دارای اهمیت است چرا که می تواند به سلامتی شما آسیب بزند.
 انتخاب چوب اسکی: به یکی از مغازه های ورزشی نزدیک پیست اسکی مراجعه کنید و برای خود وسایل مورد نیازتان را رزور کنید. آنها اغلب بهترین وسایل را در اختیار شما قرار می دهند و هزینه ی بالایی نیز از شما دریافت نخواهند کرد. البته، می توان به مغازه های شهری نیز اطمینان کرد چرا که گاهی، مطالبی که عنوان شد، چندان صحیحی نیست!

جوراب: جوراب های اسکی خیلی بهتر از جوراب های نخی معمولی هستند. آنها اجازه می دهند خون راحت تر در پا جریان پیدا کند. این نوع جوراب ها گرم تر هستند و فضای زیادی را نیز اشغال نمی کنند. پیش از اینکه آنها را بپوشید، پای خود را به اسپری ضد تعرق آغشته کنید. این کار پای شما را خشک تر و گرم تر نگه خواهد داشت.
کلاه محافظ: برای کسانی که اسکی آلپاین انجام می دهند، استفاده از این نوع کلاه ها کاملا ضروری است. کمتر اتفاق می افتد که کسی را ببینید که از چنین کلاهی استفاده نمی کند. این موضوع که شاید چندان حایز اهمیت نیست، در عمل بسیار ظریف و مهم است.
بررسی پیست: برخی پیست های اسکی در ابتدای روز توری برگزار می کنند و کل منطقه را به ورزشکاران نشان می دهند. می توانید با یکی از تورها به مشاهده فضای اطراف بپردازید. این کار به شما اجازه می دهد مناطقی را انتخاب کنید که از آن بیشترین لذت را ببرید. در این تورها می توانید با افراد زیادی نیز آشنا شوید. شناخت پیست در شناسایی مسیر و جلوگیری از گم کردن راه، کمک شایانی می کند.
رعایت مسائل ایمنی: تا آخرین زمان در پیست باقی نمانید. شرایط با گذشت زمان تغییر پیدا می کند. بعد از ظهر هوا به تدریج تاریک می شود. درجه حرارات پایین می آید و همه افراد خسته می شوند. آمار و ارقام حاکی از این مطلب هستند که درصد عظیمی از حوادث غیر مترقبه در یک چنین زمان هایی به وقوع پیوسته اند. این نکته بسیار مهم است که پیست را به موقع ترک کنید تا دچار حوادث شبانگاهی و گم کردن مسیر نشوید.

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 20:1 ] [ sherlock ]

 
از جمله مهمترین جاذبه های توریستی در هر کشور و شهری مناظر طبیعی آن است. در این بین آبشارها نقش اساسی را ایفا می کنند. در کشور ما نیز آبشارهای بسیاری وجود دارد که شاید بسیاری از ما از آن ها خبر نداشته باشیم.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، کشور ایران با دیرینه ای به قدمت تاریخ ، سرشار از جاذبه هایی است که آن را همچون نگینی در پهنه گیتی ، متمایز ساخته است. کشوری سرشار از دیدنی های طبیعی ، باستانی ، تاریخی ، زیارتی و تفریحی که به لطف یزدان پاک و همت ایرانمردان همیشه سرفراز در جهان جایگاه بالایی دارد.

در اینجا به شما چند پیشنهاد برای گذراندن ایام تعطیل در کنار آبشار های زیبای کشورمان می دهیم:

آبشار اخلمد


این آبشار در 2 کیلومتری روستای قدیمی اخلمد جریان دارد. به علت ارتفاع زاید و بارندگی فراوان ، این آبشار در ماههای ابتدای هر سال دارای بیشترین مقدار آب و زیابیی فریبنده ای می شود. از آنجا که جنس سنگ های تشکیل دهنده کوههای اخلمد آهکی است بر اثر نفوذ آب دارای حفره ها و شکافهای مدور و نسبتا عمیقی است. زمین. رسوبات این منطقه به دلیل پیدایش فسیلهای آمونیت متعلق به اواخر دوران ژوراسیک است. کوههای اخلمد هم بدلیل ارتفاع و مسطح بودن و زیبایی فوق العاده هر سال سنگ نوردان ، کوه نوردان و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کند.


آبشار شیر آباد

این آبشار د‏ر 7کیلومتری جنوب شهر خان ببین شهرستان گنبد و د‏ر د‏امنه کوههای البرز و جنگلهای پوشیده از د‏رختان کهن و سر به فلک کشیده واقع شده است. در مسیر آن رود ‏خانه و چشمه سارهای زیبا و خنک قراردارد ‏.آبشار شیرآباد ‏به صورت پله ای و مشتمل بر12 آبشار کوچک و بزرگ است. بزرگ ترین آبشار آن 30 ‏متر ارتفاع دارد ‏و حوضچه با عمق 40 ‏تا 80 ‏متردر پای د‏یوار آن به وجود آمده است.



آبشار دره عشق

آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل مجاور روستای دره عشق و در 130 کیلو متری شهرکرد قرار دارد این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می جهد و یکصد متر ارتفاع دارد، در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جریان دارد و در ترکیب با انارستان و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک اناری فضای شگفت انگیزی را بوجود آورده است.


آبشار بل

در يكي از روستاهاي منطقه اورامان و در مرز استان كرمانشاهان . روستايي به نام (بل) واقع است . در كنار اين روستا در جاده اي كه به (كوسه هجيج) منتهي مي شود آبشاري زيبا وجود دارد كه به عقيده كارشناسان داراي آبي عالي براي شرب است . اين آب با فشار زياد و در حجم بسيار از شكاف كوهي بيرون مي ريزد و عظمت و شكوه طبيعت را جلوه گر مي سازد . اين آب در مسير خود به رودخانه سيروان مي ريزد .


آبشار کبودال

آبشار كبودوال در 4 كيلومتري جنوب شهرستان علي آباد واقع شده است. آب اين آبشار كه از چشمه هاي جنوبي ارتفاعات تشكيل شده است، قابل شرب مي باشد.

اين آبشار يكي از مهمترين تفرجگاههاي استان محسوب مي شود و به سبب واقع شدن در ميان جنگل انبوه و تنوع گونه هاي گياهي و چشمه هاي فراوان از جاذبه هاي طبيعي منحصر به فردي برخوردار است. اين آبشار بويژه در فصول بهار و تابستان محل تفرح انبوه زيادي از مردم منطقه و گردشگران داخلي است.


آبشار سردابه

اين آبشار در نزديكى آبگرم معدنى سردابه (24 كيلومترى غرب اردبيل) و در ارتفاع حدود 1950 مترى از سطح دريا و در دامنه شرقى توده سبلان واقع است. . ارتفاع آن حدود 20-15 متر و حجم جريان آن نسبتا كم و محدود به خروجى چند چشمه بالا دست ميباشد. اين آبشار از محلهاى ديدنى مجتمع آبگرم معدنى سردابه كه از نقاط گردشگرى اردبيل است ميباشد.

[ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, ] [ 19:49 ] [ sherlock ]
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 16945
تعداد مطالب : 56
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


  • صبح
  • بک لینک